Tajemství Českých drah...

Jistě neuhodnete, v čem spočívá... 

Již před koncem měsíce víme, že červenec byl letos na srážky poměrně bohatý... 

 

 Tak jsem jel zase jednou k soudu. Do Kutné Hory. 

Protože jsem tam jezdíval docela často před rokem, myslel jsem, že znám cestu - a nic mne nemůže překvapit. Omyl. 

Kdo to tam znáte, tak víte, že Kutná Hora je specifická tím, že má hlavní nádraží pěkně daleko od města, takových dobrých 5 km - a do města jezdí jiný vláček, taková místní lokálka, na kterou musíte přestoupit. 

Obvykle je na ní napsáno : Zruč n. Sázavou. 

Tak - vystoupím z rychlíku, na první koleji už vidím onu lokálku, stojí, připravena k odplutí, dveře otevřené, motor hučí - na ní napsáno Zruč. 

Vůbec jsem nad ničím neuvažoval - a naskočil. 

Pravda, trochu mi bylo divné, že tam jsem sám, ale říkal jsem si, že už je po ranní špičce - a že třeba další jsou v předním vagonku, tak že nic zase tak zvláštního. 

Vlak se brzy rozjel. 

A hned mi začalo být jasné - že do Kutné Hory tentokrát nedojedu. Aspoň ne hned a ne tímto vláčkem. 

Do Kutné Hory totiž vede zvláštní kolej, odbočující z hlavní tratě - tenhle vláček ale upaloval po hlavní směrem na Kolín, odkud jsem právě přijel. 

No - co můžete dělat, když sedíte v zavřeném vlaku, který jede ? Vyskakovat nedoporučuji, to zas je furt lepší přijít někam pozdě. 

Trochu mi zamrazilo, když vlak - konečně - přijel do Kolína - a vypadalo to, že nehodlá zastavit. 

Mačkal jsem na otevírání dveří - cvaklo to, a nic. 

Pochopil jsem, že musím dopředu, za mašinfýrou. Tak jsem tam doběhˇ. 

Ten už o mně asi věděl - a povídá : Kde se tady berete ? Vlakvedoucí mi říkala, že prošla celý vlak - a nikdo v něm nebyl. 

Došlo mi, že jestli se stejnou pečlivostí sledují taky návěstidla, jako prohlíží vlaky, kde jim ujde celý jeden člověk - tak vůbec není divu, že se ty vlaky sráží. 

No - takže jsem byl úspěšně - asi po hodině - zpátky na peronu v Kolíně. 

Jdu se zeptat do pokladny na další spoj na Kutnou Horu (ještě že jsem jel s velkým předstihem, neb jsem se chtěl i podívat po městě - a tentokrát se to sakra vyplatilo. Jet tak na poslední chvíli, navíc k prvnímu soudu, s novým zmocnitelem, tak mě asi vomejou, jak se říká).

Pokladní další rychlík na Žďár sice rychle našla, ale se spojem z hl.n. do města v Kutné Hoře, už to tak bravurní nebylo. Prý tam něco jede... 

Povídám : Co je cílová stanice ?? (V podezření, že třeba změnili trasy a vlaky jezdí jinudy). Jmenovala mi nějakou neznámou vísku... 

Přitom, dodatečně jsem zjistil, že se nic nezměnilo - a vlaky dál jezdí s cílovou stanicí Zruč n. Sázavou, jak mají na čele napsáno. 

Pokladní na velkém nádraží (Kolín je bezesporu jedna z důležitých železničních křižovatek do několika směrů) nezná trať jen o 20 km vedle. I když jinak byla, pravda, docela milá. 

Tak jdu na ten další rychlík - měl jet z 5. nástupiště (což mi přišlo divné, odtamtud nikdy nejezdí). 

Už jenom zjistit, na kterém jste nástupišti, je v Kolíně docela problém, aspoň dole v podchodu. Nahoře už to sice je - ale to si musíte vyběhnout ty schody, jen abyste se podívali na ceduli. Přitom Kolín je po nákladné nové rekonstrukci. 

Už jenom z toho vám dojde - že ty dráhy řídí evidentní idioti. 

Vylezu na peron, tam po obou stranách vlaky, jeden měl odjezd .42, zatímco ten rychlík na Žďár měl odjezd .47 - tedy jen o 5 minut po něm. 

Ten .42 tam stál - a stál, a nic - a obě koleje plné - a nikde žádný nápis, že by tam měl stát i vlak na Žďár. 

Pak konečně rychlík (na Prahu) odjel - a do odjezdu toho dalšího vlaku, tedy na Žďár, zbývalo sotva pět minut - a - NIC. 

Už jsem značně znejistěl, jestli jsem nějaké hlášení nepřeslechl - když v tom, rychlík přijíždí - a teprve teď ho konečně i napsali na ceduli. 

Cizinec, a těch jela do Hory naprostá většina, z toho musel být krajně na větvi. Ani na ledasco zvyklý český pasažér se v tom nemohl vyznat - a poletoval od tabule k tabuli, z ničeho moc moudrý... 

Zpátky jsem jel s nějakými turistkami z Poděbrad, resp. co byly v Poděbradech na léčení - a do Hory si jen udělaly výlet - když slyšely o mé dnešní zkušenosti, říkaly, že na nádražích bloudí od té doby, co odjely z domova (tedy z Varů). Nikde se nedá vyznat, nic není označeno, nikdo nic neví... 

 

Takhle to vypadá, když vedou stát - idioti. 

Jak už jsem psal : Nějakou dobu to ještě běží samospádem - a pak se to začne - a to masově - hroutit všechno. 

Dráhy mají tu smůlu, že je to taky masově vidět - a - krom toho, že to ohrožuje veřejnost na životech. 

Podobný, nebo větší,  bordel v justici tolik vidět není, proto veřejnost tolik nebolí, resp. začne bolet, až k tomu soudu dorazí. 

Což - na rozdíl od vlaků - není obvykle denně. 

No - a tak jsem na to přišel. A vám to všem můžu taky nezištně tlumočit. 

V čem spočívá příčina současných železničních nehod ?? 

V bordelu, jaký nemá na železnici obdoby. V absenci kontroly, v nastavení všech latěk "proklatě nízko", takže pro všechny je všechno ještě "dost dobrý" - a pak to takhle vypadá. 

Až ze sražených vlaků pak vypadávají mrtvoly - tak to už holt "dost dobrý" není - ale to už je zatraceně pozdě "bycha" honit. 

_________________

_________________

Velký vládní úspěch :

https://www.forum24.cz/velky-vladni-uspech-ve-stredu-vykolejil-jen-jeden-vlak-a-ani-to-pendolino-do-nej-nenarazilo/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_req_id=82VH6oyHrTz-202007231710&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box

 

 

_____________________

_____________________