Podívejte se na novelu Občanského zákoníku !!

paragrafy_smallPo zmršení trestního zákona se MSP chystá zmršit také Občanský zákoník. Doporučujeme občanům, aby tomuto zmršenému návrhu věnovali patřičnou pozornost, aby se pak pozdě nemuseli divit, až přijdou na soudy, které jsou v morálním marasmu už nyní, kam se to ještě propadly.

Zdá se, že MSP vybírá skutečně zvláštní tupce bez naprostých zákldů evropské morálky k tomu, aby tyto paskvliy pak vnucovali většině společnosti jako "pokrok" a "moderní evropský kodex" a s podobnými bláboly jimi pak rozvracely i ty zbytky zdravé morálky, které dosud přežily a u vyspělešších jedinců přežívají až dodnes.

Por informaci přebíráme poznámky, které k návrhu nového Občanského zákoníku vypracoval náš kolega, pan Miroslav Kapr.

Vedení K 213 dosud nemělo čas se s tímto návrhem seznámit, ale jak vidět, bude si ho muset udělat.

_______________________

A nyní již poznámky pana Kapra :

 

Vážení,

v brzké době budete projednávat návrh nového Občanského zákoníku,který je všem předkládán jako ,,moderní,potřebný a mnohé řešící,, . Bohužel opak je mnohdy pravdou.

Jelikož mne není jedno,jak možná bude vypadat budoucí Občanský zákoník, který bude určující pro jednání státních úřadů,zasílám Vám mé návrhy a změny.

 

Mé návrhy jsou vedeny snahou o skutečné zrovnoprávnění všech občanů,

nedotknutelností majetku a nedotknutelností života.

Změnil jsem jen ty části navrhovaného Občanského zákoníku,kterým jako podruhé ženatý muž,který má tři děti,velmi dobře rozumím.

Ve smyslu výše popsaných a vysvětlených změn v navrhovaném Občanském zákoníku je pro budoucnost společnosti velmi nutné konečně navrátit občanům svobodu při rozhodování o svém životě,vlastní rodině a vlastním majetku.

Již není možné nadále trpět svévoli státních úřadů a být rukojmím nesmyslných, ideologických a mnohdy dvojsmyslných zákonů.

 

Do nového Občanského zákoníku je ještě potřeba zapracovat pojem

,,DOBRÉ MRAVY,, ,aby si to úřednice nebo soudci nevykládali každý po svém,což pro předvídatelnost práva není dobré.

Vysvětlivky – původní text , nový text , vysvětlení a odůvodnění

§ 654 odst.2 vypustit celý.

Nelze profitovat z ,,cizího,, majetku jen proto,že jsem právě

manželem(manželkou) . Viz.souvislost s §655.

§ 689 vypustit celý.

Nelze se domáhat tzv.práva bydlení v soukromém majetku jen

proto, že jsem právě manžel(manželkou).

To oslabuje právo na svobodné nakládání se soukromým

majetkem, což je nepřípustné.

 

§ 696,697 a 698 se vypouští celé.

Tato velmi nejasná a tudíž velmi dobře zneužitelná formulace

žádné dítě neuchrání před jakýmkoli násilím,zejména pokud je

takto nejasně formulovaná.To nahrává jen a pouze různým

samozvaným ,,ochráncům,, dětí,kteří své ,,ochranitelské,, pudy

vykonávají velmi výběrově.

Velmi nejednoznačné a dle potřeb žen i státních orgánů variabilní

vyjádření o ,,nesnesitelném žití z důvodu tělesného či duševního

násilí anebo hrozby takového násilí,, je zhusta zneužíváno

především proti mužům – viz.statistiky.

Je nepřípustné kohokoli omezovat v základních lidských právech jen

na základě pocitů a nepodložených obvinění!!!

Násilí jako takové dostatečně řeší trestní zákoník.

 

§ 705 až 710 se vypouští celé.

Je nepřípustné a nemorální požadovat po bývalém manželovi

( manželce) jakési výživné po vzájemném rozvodu.

Rozvod je tu právě od toho,aby se každý postaral sám za sebe.

 

§ 714 se vypustí celý.

Pokud jsou si občané skutečně rovni před zákonem,tak není

přípustné kohokoli žádat o opuštění bytu(domu) a navíc aby

se do tohoto vměšoval stát prostřednictvím soudu.

Nehledě na to,že předkladatel tohoto zákona stále nepočítá

se střídavou či společnou péčí o děti po rozvodu rodičů.

 

§ 721 se vypustí celý a nahradí se tímto zněním :

,, Matkou dítěte je žena,která je porodila.Pokud je genetická látka,

která byla základem početí,od jiné ženy,je matkou žena,od níž

pochází genetická látka. ,,

Již praxe nás poučila,že mnohé dohody o donošení cizího dítěte se

zhusta porušují,což je nepřípustné.Nehledě na to,že ono dítě nemá

se svojí rodičkou nic biologicky společného a dobrovolně sepsané

smlouvy je třeba plnit!!!

 

§ 722 , 723 , 725 , 726 , 727 , 728 , 729 a 730 se vypustí celé a nahradí se tímto

zněním :

  1. Otcem dítěte je muž, jehož otcovství potvrdí testy DNA provedené

autorizovanou laboratoří na náklady státu.Certifikát o výsledku testu

DNA pak je podkladem pro vystavení rodného listu dítěte. Pokud

jsou rodiče manželi, nelze vyhovět žalobě muže, který byl dárcem

genetického materiálu, proti manželi matky dítěte.

  1. U nesezdaných nebo nesvéprávných domnělých rodičů budou za

účelem potvrzení nebo popření rodičovství rovněž provedeny testy

DNA provedené autorizovanou laboratoří na náklady státu. Certifikát

o výsledku testu DNA pak je podkladem pro vystavení rodného listu

dítěte.

  1. Rodičovství může být přezkoumáno kdykoli za pomoci testů DNA

autorizovanou laboratoří na žádost osoby mající právní zájem na

jeho určení. O výsledku autorizovaná laboratoř neprodleně

informuje soud a matriční úřad. V případě negativního výsledku je

rodičovství průkazně popřeno a nikdy nevzniklo.

  1. Matka je povinna sdělit jméno otce, jelikož bez jeho souhlasu nelze

žádným způsobem měnit právní postavení dítěte.Výjimky může

povolit pouze soud po důkladném posouzení všech skutečností, z

nichž musí jednoznačně vyplynout, že není v moci matky jméno otce

znát, ani v moci soudu jeho jméno zjistit.

Dosavadní praxe, kdy za otce dítěte byl automaticky považován

manžel, se jeví jako nadále neúnosná /zejména v případě rozluky,v

průběhu dlouholetého rozvodu, .../; naprosto neudržitelné je pak toto

pravidlo zachovávat ještě 300 dní po rozvodu vzhledem k

rozvolňování mravů ve společnosti obecně a v rodinném životě

speciálně. Navíc vzhledem k současným technickým možnostem je

možné pracovat s fakty a nikoli jako doposud s domněnkami. Za

správné rovněž považujeme možnosti přezkoumání nejen otcovství,ale i

mateřství /např. možná záměna dítěte v porodnici, utajený porod mimo

porodnici apod./. Je nezbytné zavázat matku, aby uvedla jméno otce,

který se často chce starat o své dítě, které by tak nemuselo skončit v

adopci nebo v ústavu v případě nezájmu matky. Za zvážení stojí i

zavedení trestní sankce za neochotu matky sdělit jméno otce dítěte.

 

§ 724 se vypustí celý.

Vzhledem k tomu,že dítě ke svému zdárnému životu potřebuje OBA

rodiče,není možné legálně uměle oplodnit neprovdanou ženu.

 

§ 731 , 732 , 733 , 734 , 735 , 736 , 737 , 738 , 739 a 740 se vypustí celé,neboť

toto řeší nové znění § 722 až 730.

Praxe nás poučila o tom,že šestiměsíční lhůta pro popření

otcovství je velmi nedostačující a není žádný logický důvod

v tomto pokračovat,zvláště pokud státní zástupci argumentují

nesmyslem ,,alespoň nějaký otec,než žádný,, - jako by existovalo

dítě,které nemá otce.

 

§ 747 a 748 se vypustí celé a nahradí se zněním :

Osvojiteli se mohou stát pouze manželé a podávají návrh na

osvojení společně jako společní osvojitelé.

Pro zdárný vývoj dítěte je nezbytné,aby ho vychovávala žena i

muž.

 

§ 757 , 758 , 759 , 765 , 766 , 767 , 768 , 769 a 770 – místo slov ,,rodič,, a

,,rodiče,, budou slova ,,oba rodiče nerozlučně,, .

Je třeba jasně říci,že dítě má rodiče DVA a oba musí mít stejná

práva i povinnosti. Dosavadní praxe téměř vylučuje jednoho

rodiče ( především otce ) z vlivu na své dítě.

 

§ 814 odst.2 - v první větě se slova ,, dvanácti let,, změní na slova ,,patnácti

let,,

Pokud jsou děti trestně odpovědné až od patnácti let,tak se

předpokládá,že teprve od patnácti let jsou schopny domyslet

dosah svého jednání a tak není žádný rozumný důvod domnívat

se,že v této oblasti jsou vyspělejší. Ztíží to i velmi zhusta

používané manipulování s dětmi proti druhému rodiči.

 

§ 822 , 823 , 824 - místo slov ,,rodič,, a ,,rodiče,, budou slova ,,oba rodiče

nerozlučně,, .

Je třeba jasně říci,že dítě má rodiče DVA a oba musí mít stejná

práva i povinnosti. Dosavadní praxe téměř vylučuje jednoho

rodiče ( především otce ) z vlivu na své dítě.

§ 823 odst.3 a § 826 se vypouští celé.

Pokud mají oba rodiče vůči dítěti práva i povinnosti,tak je

logické,že musí v zájmu dítěte jednat oba. To zabrání různým

manipulacím s dítětem bez vědomí a proti vůli druhého rodiče.

 

§ 837 - vypustí se slovo ,,podstatné,, .

Pro mnohé rodiče není podstatné nic,co by druhému rodiči měli

sdělovat,zvláště pokud rodiče nežijí spolu. To není přípustné.

 

§ 854 odst.1 se ruší celý a nahradí se novým zněním :

,,Soud svěří dítě do střídavé,popř.společné,péče,pokud se rodiče

spolu nedohodnou na jiné formě péče.Soud může svěřit dítě i do

péče jiné osoby než rodiče,je-li to potřebné v zájmu dítěte. ,,

Dnešní praxe,a tento návrh to vůbec nemění,je naprosto

nevyhovující jak pro rodiče,tak především pro dítě – dítě po

rozvodu rodičů prakticky ztrácí jednoho z rodičů,což pro zdárný

vývoj dítěte není vůbec vhodné a navíc podmínka souhlasu obou

rodičů se střídavou péčí je diskriminující,neboť především

matky se střídavou péčí nesouhlasí,následně soudy svěřují děti

právě těmto matkám a tím se vkrádá otázka,proč by matky měly

se střídavou péčí souhlasit. To je nepřípustné.

Tímto změněným návrhem se rodiče stávají rovnocennými při

jednáních o výchově dětí,což prospívá všem.

 

 

§ 856 se doplní o odst.2 s tímto zněním :

,, Základními zájmy dítěte jsou především :

a) jeho výchova oběma rodiči, tj. vlastní /biologickou/ matkou a vlastním

/biologickým/ otcem

b) jeho výchova zaměřená na rozvoj osobnosti dítěte, jeho nadání a

rozumových i fyzických schopností v co nejširším objemu

c) jeho výchova zaměřená na posilování úcty k rodičům a lidským právům

a základním svobodám

d) pravidelný a častý styk se všemi svými příbuznými

e) získání nejlepšího možného vzdělání

f) zajištění co nejkvalitnější lékařské péče

g) dostatečné hmotné zabezpečení

h) život v morálně bezúhonném a psychicky klidném prostředí

i) ochrana před programováním jednoho rodiče proti druhému

j) ochrana jeho majetku

Definice zájmu dítěte dosud v zákoně chyběla. Vzhledem k tom, že se jedná

o jeden z klíčových pojmů, se kterým operuje zákon, je třeba tento

nedostatek napravit.

 

 

§ 857 odst.3 se ruší celý.

Je nelogické a absurdní,aby např.prarodiče platily výživné na svá

vnoučata jen proto,že povinný rodič skutečně nemůže anebo nechce

platit výživné na své dítě.

Není přípustné převádět povinnosti na osoby,které s početím a

průběhem vztahů nemohou nic udělat.

Není přípustné,aby prarodiče,či ostatní příbuzní,platili výživné

na nezletilé dítě jen proto,že povinný neplatí ( je např.mrtev,

zdravotně postižen či je nezaměstnaný ).

To nutí ostatní příbuzné být zodpovědní za dluhy někoho jiného,i

když je to třeba jeho dítě. To je nepřípustné.

 

 

 

§ 858 se ruší celý.

Sousloví ,, OPRÁVNĚNÝ NENÍ SCHOPEN SÁM SE ŽIVIT ,, je

velmi nejednoznačné a tudíž velmi zneužitelné.

 

 

 

§ 860 se ruší celý a nahradí se novým zněním :

odst.1 - Pro určení rozsahu výživného jsou rozhodné odůvodněné

potřeby oprávněného a skutečný příjem povinného.

odst.2 - Základní výživné se stanoví ve výši životního minima. Tato

částka se sníží o dávky a výplaty pobírané oprávněným.

odst.3 - Stanovené výživné v souhrnu nesmí snížit příjmy povinného

pod úroveň životního minima, přičemž může dosáhnout

maximálně 25% jeho skutečných příjmů, nejvýše však 2násobku

životního minima.

odst.4 - Dodatkové výživné nad úroveň životního minima lze stanovit

při splnění následujících podmínek:

  1. oprávněný prokáže další odůvodněné potřeby, jakož i kladný

vztah k povinnému, zejména z doby, kdy se mohl ještě

živit sám

  1. skutečné příjmy povinného umožňují přiznání dodatkového

výživného, avšak jejich výše nesmí v důsledku výplaty

dodatkového výživného klesnout pod úroveň 1,5 násobku

příjmů oprávněného (včetně obdrženého výživného,

sociálních nebo jiných dávek či výplat)

c) výplata dodatkového výživného se provádí přímo subjektům

zajišťujícím potřeby oprávněného, nikoli oprávněnému

d) výše dodatkového výživného nesmí překročit jednonásobek

životního minima, ledaže by s tím povinný souhlasil

odst.5 - Pro stanovení výživného jsou rozhodující průměrné skutečné

příjmy povinného a oprávněného za posledních 12 měsíců,

jakož i majetek oprávněného.

odst.6 - Skutečné příjmy oprávněného (vč.vypláceného výživného)

nesmí převýšit skutečné příjmy povinného.

odst.7 - Majetek (majetková podstata) povinného nemá vliv na

stanovení výše výživného.

odst.8 - Přednost při stanovení výživného má dohoda mezi

oprávněným a povinným, pokud se nedohodnou vypočtou výši

výživného, při respektování všech zásad tohoto zákona,

finanční úřady příslušné dle místa bydliště oprávněného a

povinného.

odst.9 - Výše výživného se přizpůsobuje měnícím se poměrům

oprávněného a povinného. V případě změny průměrného

skutečného příjmu povinného o více než 10%, se výše

výživného přepočítá a takto nově stanovené výživné nabývá

okamžité platnosti. Stejně se postupuje i v případě změny

průměrného skutečného příjmu oprávněného o více než 10%.

odst.10 - Každé neoprávněně vyplacené výživné je jeho příjemce

povinen vrátit plátci nejpozději do 3 měsíců po jeho

neoprávněné výplatě, bez ohledu na to, zda výživné bylo

spotřebováno nebo ne. Při pozdějším vrácení budou účtovány

úroky z prodlení dle OZ.

odst.11 - Nevrací se dávka výživného, která na nesvéprávné dítě byla

splněna na měsíc dopředu, ale dítě před uplynutím měsíce

zemřelo.

Přesně stanovené podmínky pro přiznání výživného omezí možnost vydírání povinného, jakož i svévoli soudů. V žádném případě není možné, aby si oprávněný vylepšoval svou situaci na úkor majetkové podstaty povinného. Dále je třeba vyvíjet na oprávněného tlak, aby se snažil si svoji situaci zlepšit sám a nespokojil se dosud někdy i se značné vysokým výživným, které si nikdy sám nebyl schopen vydělat.

Předkladatelé původního návrhu zákona opět setrvávají na již přežilých a zcela neakceptovatelných hlediscích „schopnosti a možnosti“ povinného. Ačkoliv tato hlediska označují za „podpůrná“, v soudní praxi jsou hlavní a soudy krkolomně

konstruují své rozsudky z hypotetických příjmů a možností povinných otců (nikoliv matek, kterým vyměřují výživné zásadně ve výši symbolické).

Jestliže sami předkladatelé poukazují na západní kodexy, v nimž se výživné určuje toliko podle majetkových poměrů povinného a oprávněného, je skutečně na čase dosavadní přístup soudů změnit a přizpůsobit současným poměrům ve společnosti.

Předkladateli původního návrhu zákona zachovávaná hlediska „schopností a možností“ povinného jsou poplatná společenskoekonomické situaci doby vzniku zákona o rodině (r.1963), kdy v podstatě každý zaměstnanec (a výlučně o zaměstnance šlo) mohl být zaměstnán ve své profesi a tudíž zkoumání, zda se bez důležitého důvodu nevzdal výhodnějšího zaměstnání či výdělečné činnosti

nebo majetkového prospěchu, bylo na místě a snadné.

V současném tržním hospodářství je běžnou společenskou realitou i

dlouhodobá nezaměstnanost a nemožnost v profesi či oboru povinného nalézt zaměstnání. Tuto realitu je proto třeba zohlednit i ve „standardním přístupu soudní praxe“, nikoliv setrvávat na neudržitelných koncepcích.

Dále je vhodné při neshodách o výši výživného jeho výpočet svěřit odborníkům tj. finančním úřadům.

 

 

§ 861 se ruší celý a nahradí se novým zněním :

Je-li více osob povinných,které mají vůči oprávněnému stejné

postavení,odpovídá rozsah vyživovací povinnosti každé z nich poměru

jejich skutečného příjmu. ,,

Je to stejné,jako v navrhovaném §860.

 

 

§ 862 se ruší celý a nahradí se novým zněním :

odst.1 - Životní úroveň dítěte má být zásadně shodná s životní úrovní

rodičů resp. rodiče, se kterým žije ve společné domácnosti,

pokud to neodporuje dobrým mravům, zejména pokud se

nedopustilo úmyslného trestného činu nebo nemorálního jednání

proti rodičům. Toto hledisko předchází hledisku odůvodněných

potřeb.

odst.2 - Dítě je povinno zajistit svým rodičům, kteří ho řádně vychovali,

slušnou výživu.

Dítě musí sdílet životní úroveň toho rodiče, se kterým žije. Vzhledem, že

převažující způsob výchovy bude střídavá péče, bude tedy střídavě po

určité období bydlet u obou rodičů a střídat i jejich životní úrovně.

Vyrovnávání životních úrovní rozvedených rodičů je nežádoucí, neboť

sloužilo často k vydírání úspěšnějšího rodiče a k neopodstatněné podpoře

toho méně aktivního rodiče.

Samozřejmě je třeba i po dítěti vyžadovat slušné chování vůči rodičům.

Totéž platí i obráceně tj. řádná péče rodičů o dítě.

 

§ 863 se ruší celý a nahradí se novým zněním :

Neprokáže-li v řízení o vyživovací povinnosti rodiče k dítěti, nebo o

vyživovací povinnosti jiného předka k nesvéprávnému dítěti osoba

výživou povinná soudu řádně své příjmy předložením všech listin a

dalších podkladů pro zhodnocení výše jejích skutečných příjmů, provede

soud úkony ke zjištění skutečného stavu všemi dostupnými prostředky,

zejména u finančních úřadů, úřadů sociálního zabezpečení, úřadů práce,

zaměstnavatelů, apod.

Nelze připustit zbavení soudu jejich povinnosti vyšetřit skutečný stav věci

tím, že budeme sankcionovat povinného.

 

§ 867 odst.1,2 a 3 - slovo ,,pravděpodobné,, se změní na slovo ,,jisté,, .

Při dnešním stavu vědy je zaručeně možné zjistit otcovství a není

přípustné pouhé předpokládání.

 

 § 869 odst.1 – ruší se celá věta za středníkem.

Praxe ukazuje,že toto ustanovení slouží k vydírání povinného a

navíc toto postrádá logiku,neboť čas již uplynul a co se muselo

platit,se nedá vrátit..

Vymáhání placení výživného až tři roky zpětně je nejen nelogické,

ale především státním úřadům a různým nátlakovým skupinám

toto slouží k vydírání a zastrašování povinného rodiče,což je

v drtivé většině otec.

Jsem přesvědčen o tom,že zpětné vymáhání výživného je nemorální a

pokud má kdokoli pochyby o rychlosti a účinnosti soudních jednání,musí

se o toto postarat.

 

 § 870 odst.2 - v první větě se slovo ,,nevrací,, změní na ,,vrací,, .

Z logiky věci plyne,že pokud kdokoli neoprávněně spotřebovává

výživné,je to stejné,jako dluh a ten se vrací – není žádný důvod

pokládat výživné za něco jiného.

 

 § 872 odst.1 a odst.3 - v obou odstavcích se slovo ,,může,, změní na ,,musí,, .

Alibismus není ve výchově dítěte na místě a tak je třeba vždy

dát jasně najevo,co se od osoby odpovědné za jednání dítěte

očekává. Jinak to dopadne tak,že soudy budou výběrově

trestat odpovědné osoby a to není přípustné.

 

§ 1424 se doplní :

Pokud je sepsaná závěť,má vždy přednost a má větší právní váhu.

Konečně je nutné dát zůstaviteli skutečné právo rozhodovat

o svém majetku. Není možné stále lpět na pouhém dědění

ze zákona,zvláště bez ohledu na rodinné vztahy.

 

§ 1425 se vypustí celý.

Nepominutelný dědic neexistuje.V právním státě je existence

volného nakládání se svým majetkem základním lidským právem,

z čehož plyne,že zůstavitel odkáže část či celý majetek tomu,komu

uzná za vhodné.

 

§ 1427 odst.2 - v první větě se slova ,,co nejvíce,, vypustí.

Zde není místo pro alibismus a různé kličkování a je třeba

splnit zůstavitelovi vůli do všech podrobností – vždyť je

svéprávný a o svém majetku si musí rozhodnout sám.

 

§ 1575 , 1576 , 1577 a 1578 se ruší celé.

Zůstavitelovo přání je prvořadé -viz. §1424 , 1425 a 1427.

 

 

§ 1579 odst.1 - doplní se o písmeno E a znění

,, E – k zůstaviteli se chová v rozporu s dobrými mravy ,,.

Je třeba mít možnost vydědit potomka již kvůli nemravnému

jednání vůči zůstaviteli,což dnes bohužel není možné.

 

§ 1583 , 1584 , 1585 , 1586 , 1587 , 1588 , 1589 a 1590 se ruší celé.

Zůstavitelovo přání je prvořadé -viz.§1424,1425 a 1427.

 

S pozdravem a ve vysoké úctě k Vaší neodejmutelné odpovědnosti.

 

Kapr Miroslav – předseda Aliance pro děti a rodiče

_________________________________________

Občanský zákoník na stránkách Min.spravedlnosti -

http://portal.justice.cz/justice2/MS/ms.aspx?j=33&o=23&k=5004&d=282645

připomínky ministerstvo očekává na této adrese:

This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. Tato emailová adresa je chráněna před spamboty, abyste ji viděli, povolte JavaScript

_______________________________________

Bez přihlášení nemůžete vkládat příspěvky.